tisdag 18 december 2012

~ Julkalender 18 december ~

Idag tänkte jag visa hur jag gjorde vår lite större arrangemang med torkade frukter, nötter, grönmossa, ljus och en silverbricka. Frukterna har jag ju visat i två tidigare inlägg hur jag gjorde.
Nötterna köpte jag på stormarknaden.

Grönmossan införskaffade jag på en av de större blomsterbutikerna tidigare i höstas, den har sedan legat vid ytterdörren där det drar kallt fram till dess att jag gjorde iordning brickan. Nu sprayar jag den ibland för att den inte ska torka. Jag har använt mig av två stycken påsar.

Kottarna hittade jag i vår jullåda, vilket var perfekt eftersom jag inte lyckades hitta så här fina ute i naturen när jag tog en tur efter just kottar.

På måfå la jag ut kottar, torkad frukt och nötter där jag tyckte det passad. Som bonus tog jag lite rött band runt glashållaren där det slutligen hamnade ett värmeljus istället för ett högt ljus som jag hade med på första bilden.

Närbild på kottar, frukt och nötter.
Ett arrangemang jag varit sugen länge på att prova. När jag väl satte igång tog det inte speciellt många minuter. 

Inga kommentarer: