torsdag 28 februari 2013

Altrat ♥ till ytterdörren

På sista scrapträffen köpte jag ju ett hjärta att altra. På grund av Malmö-resan och sjukdomar har projektet tagit längre tid än jag hade tänkt. Men, nu är det äntligen klart!
Redan när jag köpte hjärtat bestämde jag mig för att jobba med grönt och lila, och då Maja Design-papper. För en gångs skull ritade jag mig en liten skiss att jobba efter :-) Nu blev inte allt material på bilden ovan använt, men inte långt ifrån.

Jag grundade hela hjärtat med Gesso ett par tre gånger.

Sedan började det roliga - att dekorera. När det var klart och jag kände mig helt nöjd avslutade jag allt med några lager av decopage-lim.

Slutligen har hjärtat hamnat på vår ytterdörr. Nu återstår väl bara att se om det få hänga kvar :-)

Material
Hjärtat inköpt hos Baronens Present och Hobby
Mönstrade papper: Maja Design, "Ska vi ta en fika?"
DistressStain: Dusty Concord & Peeled Paint
Spets: inköpt på Ica Maxi
Utstansad swirl: Cherry Lynn, Fanciful Flouirsh
Utstansat alfabet: Cuttlebug, Curls and Swirls 
DistressInk: Peeled Paint
Rosor & blad: WOC
Akrylfärg: Claudine Hellmuth Studio, Landscape Green
Ytskikt: Decoupage Finish

1 kommentar:

Pillan sa...

Det blev kanonfint!! Härliga färger oxå :-) Hoppas du mår bättre nu.
Kram