söndag 24 februari 2013

Studenkort

Förra helgen, innan jag blev dålig, hoppade jag på en utmaning via en Facebook-grupp som heter "En kväll, en utmaning". Dock blev aldrig kortet klart då, men nu har jag fixa det. Utmaningen var att göra ett kort med en annorlunda vikning. Z-fold är väl kanske inte den mest annorlunda, men väldigt effektfull och snygg, tycker jag :-)

Närbild på lite detaljer. Det var länge sedan jag jobbade med vellumpapper. Härligt!

Den fina stämpeln som jag köpte i höstas. Kul att få användning för den redan.

Har klätt in hela kortets yttersidor med mönstrat papper för att få det mer arbetat.

Material
Kortstomme: Crafts U Love
Mönstrat papper: Maja Design, Vintage Summer
Vellumpapper
Die: Spellbinders, Lacey Squares
Stämpel: Reprint, "rund student"
Embossingpulver: Distress Embossing Powder, Broken China
Band blad och blommor: WOC 

Inga kommentarer: