lördag 12 oktober 2013

Födelsedagskort till en 40-åring


Här kommer ett kort till en 40-åring som överlämnas ikväll, närmare bestämt till min bror. Vi åkte upp igår till Stockholm, i dagsljus för en gångs skull. Lyx!
Kortet har jag gjort utifrån Swe Scrapbooks Teknikutmaning för vecka 40.

Pappblommor med GlitterStickles på sig - alltid lika snyggt!

Samma swirl utstansad i 2 olika papper och sedan lagd spegelvänd mot sig själv.

Bokstäverna är utstansade i ett mönstrat papper och sedan har jag lagt ett rejält lager med PerfectPearl och slutligen GlossyAccent ovanpå.

Insidan fick ett nytt utseende då jag har stämplat och embossat, vilket jag nog aldrig har testat.
Även baksidan blev embossad, vilket jag kan tycka ger en mer arbetad känsla.


Material
Kortstomme: Crafts U Love
Mönstrade papper: Maja Design
Dies: Cherry Lynn, Fanciful Flouirsh, Nellie Snellen, Nellies Multi Frame Die - Flower & QuicKutz, Santa´s Workshop
PerfectPearl: Blue Smoke
Blommor: Reprint
Halvpärla: Panduro
Stämplar: Reprint
Embossingpulver: Tim Holtz, Distress Powder, Faded Jeans
Stämpeldyna: Ranger, Perfect Medium
VersaColor: Pinecone
Pins: okänt
GlitterStickles: Waterfall

Inga kommentarer: