måndag 14 januari 2013

Pysslotekets januariutmaning

För någon vecka sedan var jag himla scrapsugen, och tog en sväng runt bland butiksbloggarna och hittade då en härlig skissutmaning med twist hos Pyssloteket. Man skulle utgå från deras skiss och ha med någon form av mask/stencil. Varför nöja sig med en när man har 4 st liggandes :-)
Fotot är som synes från vår underbara kväll på Cirkus och Tomas Ledins Showtime. Här har jag med en tidigare layout. 

Det var ju ganska längesedan jag bara satte mig och scrapade bara för att. Så jag jobbade med det jag för stunden var sugen på. Knappar, spets, wellpapp, häftklamrar och gasbinda blev det här.

Blommor och blad.
Runt om hela layouten har jag jobbat med en av mina masker, en från Ranger/Crafters Workshop.

Punchinella var det längesedan jag hade med på något - sagt och gjort :-)

En bit av den nya washitejpen syns här.
När jag satt och jobbade med denna layout kände jag att det var riktigt kul och bara låta allt flöda utan någon större tanke än att följa skissen. 
Material
CS: klarblått & vit
Mönstrade papper: Basic Grey, Marrakech & Ambrosia
Stenciler: Rangers/The Crafters Workshop; "Diamond Boarder"; Prima "nr 922092"; The Crafters Workshop "Mini Layered Beads" & "Mini Bricks"
Thickers: American Crafts "Giggles"
Perfect Pearl: Forever Blue; Perfect Gold; Pewter & Forever Red
Washitejp: Tim Holtz
Blommor: Petaloo; Reprint & okänt
Halvpärlor: Inkido
Övriga dekorationer: spets, punchinella, knappar, pins, wellpapp, gasbinda

Inga kommentarer: