onsdag 2 januari 2013

Skisstolkning

I lördags var det dags för en skissutmaning i Facebook-gruppen "en kväll - en utmaning". Det var duktiga Ulrika som la upp en otroligt inspirerande skiss.
För mig som inte pappersscrapat speciellt mycket under förra året började det klia rejält i fingrarna! Fotot hade jag skrivit ut redan på fredagen :-)

Här har jag grävt fram ett gammalt thickers-alfabet som fått ett rejält lager med GlitterStickles på sig.

Här har jag grävt fram blommor som har många år på nacken. Har även hittat mina brads som synes :-)

Canvastagsen är nya i scrapsortimentet här hemma.

Nu är mina snöflinge-chipboard slut :-/ De kom i ett månadspaket december 2010. De är infärgade med en blandning av Gesso och akrylfärg, sedan har jag försiktigt hällt på löst glitter.
Material:
Mönstrade papper: Basic Grey, serien Aspen Frost (Through the Snow; Covered Lashes; Oh What Fun; Tin Soldier)
Canvastag: YouDo
Chipboard: Maya Road, Snowflake Chipboard Set
Halvpärlor: Inkido
Blommor: Prima och/eller Reprint
Blad: WOC
Pins: Okänt märke
Twine: TGR
Brads: American Crafts
Thickers: American Crafts, Daiquiri
Kantstans: Martha Stewart, String Lace
GlitterStickels, glitter från Panduro, Gesso, akrylfärg och VersaColor "pinecone"

Inga kommentarer: