måndag 19 augusti 2013

Semestern 2013

Idag börjar jag jobba igen efter min 4 veckor långa semester. En första semesterglimt fick ni här, och här kommer resten.
Att packa tillhör inte en av mina favoritsysslor....

Ny väska shoppades i Malmö.

Maken nyttjade sin julklapp sedan julen 2011, att köra jeep på en terrängbana på Österlen. Behöver jag säga att han log stort hela tiden ;-)

Tåg till Köpenhamn.

Dagsetapp till Sassnitz.

En av sommarens alla grillkvällar hemma på gården drickandes ett glas rött. Detta är något jag kommer sakna om några månader!

Som vanligt följde vi Kalmar Grand Prix. Det går snabbt!

Jag gillar Bodum. Både äldre produkter och lite mer nya. Muggarna kollade jag på redan när vi var nere i Köpenhamn innan jul. Nu har jag 2 st i min ägo. Åh jag älskar att dricka kaffe ur dom!

Kaffe ja... Här ett glas på Kahls Te & Kaffehandel i stan i sällskap med finaste Sofie.

En av semesterns alla luncher på restaurang. Den här gången drog vi till Ekerums golfkrog. 

Afterwork med arbetande kollegor. Självklart passar jag på att klä upp mig lite då!

Ett av semesterns få träningspass, där jag även agerade barnvakt. Jag hoppas på att hösten bjuder på fler pass och av bra kvalitet.

Glass i mängder har det blivit denna semester. Nya tag idag med maten :-)

Sista veckan återupptäckte vi Geocachingen igen. Och som jag har saknat det!

Vi passade på att cykla till de cachar som vi hade kvar inom rimligt avstånd.

Ibland får man besöka platser man aldrig trodde! Här blickar jag ut över Kalmar Öland Airport. Dock inga flyg denna dag.

Åh här står jag i en får-hage ;-)

Glitter och glamour hör inte ihop med geocaching. Gummistövlar och oömma kläder är ett bättre val!

Fördelen med cachar i skogen är att man kan hitta lite smått och gott!

Man får njuta av underbara vyer....

Som denna i närheten av Kosta. Oredigerad bild kan jag tillägga. Hit kommer vi åka igen.

Ironman kom till stan igen. Man började traditionsenligt med MiniTriathlon på onsdagen.
Proffsen startade först.  

Som sagt - glass i mängder!

Favoritvy ut mot Ölandsbron.

Förhandsvisning av nya IKEA-katalogen för andra året i rad. En mycket trevlig tradition.

Äntligen kom vi iväg med färjan som trafikerar Kalmar-Färjestaden. Kul att kunna ta med sig cykeln.

Hej då för en stund Kalmar.

Kvällen innan Ironman. 
Minuter innan starten av IronMan Kalmar går av stapeln. Fullt med folk. I vattnet trängdes ca 1850 atleter.

Startskottet har gått. Ljudet från när atleterna simmar förbi är mäktigt.

Regnet hängde i luften, men bara några få minuter innan starten gick så började det spricka upp. Underbart!

Igår satte jag mig äntligen vid mitt skrivbord. Det har inte blivit många minuter där senaste tiden. Det första jag gjorde var att städa bland mina thickers/stickers. Välbehövligt!
Om jag summerar denna semester så har jag gjort flera av de saker jag hade hoppats på att hinna/orka/kunna göra. Men allt som jag hade tänkt mig blev inte genomfört tyvärr. Som klänningen... Jaja, det kommer fler lediga stunder :-) 

1 kommentar:

Pillan sa...

Kanonsnygg väska!! Helt i min smak :-) Terrängbanan med Jeep såg ut att vara hur kul som helst...
Kram