torsdag 4 januari 2018

~ Scrapmål och projekt för 2018 ~

På juldagen, när jag städade mitt skrivbord, kände jag att mängden scrapmaterial återigen har börjat öka lite för mycket i förhållande till den förvaring och det utrymme jag har till mitt förfogande. Och eftersom jag under december månad har funderat mycket på vad jag vill med mitt scrapande under 2018, så föll det sig naturligt att köra igång med denna utmaning igen. För jag har ju genomfört detta inte mindre än 3 gånger tidigare, nämligen 2011, 2014 och 2016.
Som vanligt låter jag klistriga saker och cardstock ligga utanför köpstoppet. Jag har ytterligare en punkt som ligger utanför köpstoppet, men den återkommer jag till under våren ;-)
Är det fler som hänger på kan ni väl skriva en rad så kan vi peppa varandra :-) För det kommer vara motigt ibland och kännas oändligt långt kvar innan alla alster är klara.
I övrigt under året är tanken att jag ska försöka bli bättre på att använda det grundmaterial jag har hemma, det vill säga stenciler, stämplar, band, blommor och så vidare.

Varmt välkomna att hänga med mig under 2018! 

2 kommentarer:

La Vikinga sa...

Låter som en bra sak. Jag borde verkligen göra samma sak. Men jag är så odisciplinerad att jag inte vet om jag orkar gå på träff utan att köpa något. Jag planerar ju aldrig vad jag ska göra innan utan tänker att "om jag vill delta i någon utmaning så köper jag materialet som fattas"...

Mahlin78 sa...

Jag ser ju snarare utmaningen som en chans att vara disciplinerad om jag går på träff och faktiskt packa det jag behöver. Men vi är ju alla olika :-) Och 100 alster är ju inte förevigt ;-)