måndag 13 september 2010

8 is enough - layout


Här är sista layouten jag gjorde med mitt andra 8 is enough-kit. En härlig bild på brudnäbbarna från bröllopet jag var på 13/8-10. Brudparets 3 ursöta barn!

Rullade papper som fått lite akrylfärg på sig. 

Rotade fram en gammal kantstans och satte den i pappret. Undertill har jag kladdat dit lite mer akrylfärg för att få det utstansade mer synligt.

Punchinellan har jag fått upp ögonen för igen. Har ju ändå ganska många rullar här hemma att använda...
Chipboarden har jag lagt ett lager akrylfärg på, då jag inte gillade färgen som den hade från början.

Den bruna blomman underst har jag vikt på mitten och limmat fast. Den underbara turkosa kommer från Prima.

Titeln är skriven med mitt Jolly-alfabet. Jag har stansat ut det i vit cardstock, kladdat på silvrig Versa Color och slutligen lagt på GlossyAccent. 
Här skymtar man även att jag använt min wellpapprullare som jag köpte i våras.
Allt material var inte slut när jag hade gjort mina 4 layouter, så det finns 1 kort att visa upp också. Kommer inom kort :-)
Tack för titten!

Inga kommentarer: