torsdag 30 september 2010

Konstnärlig frihet


Dagens tema hos Skrotboken är Konstnärlig frihet. Gulp tänkte jag när jag såg utmaningen, men var fast besluten att anta den! Jag har nämligen haft 3 st canvastavlor i gömmorna alldeles för länge utan att ha vågat göra något med dom. Men nu så!

Det första jag gjorde var att måla hela canvasen med ett ganska rejält lager akrylfärg i färgen pearl. När det hade torkat in ordentligt tog jag fram en favoritstämpel med kärlekstema från Inkido och röd akrylfärg och kladdade på detta på hela stämpeln, och sen stämplade jag över hela canvasen utan någon tanke. Riktigt kul :-) Slutligen har jag satt fast en vit rub-on och några röda halvpärlor. Tavlan kommer få hänga vid min scraphörna i framtiden. 
Inne hos Skrotboken kan man läsa mer om temat Konstnärlig frihet, så kila över dit och kolla vettja :-)
Tack för titten!