måndag 20 september 2010

Pirater!


Pirattema hos Skrotboken! Kan väl inte vara så svårt - eller? Kanske inte om man har barn, men för mig som inte har det blev det till att klia sig i huvudet! Men så hade jag turen att få låna Skogstokigas piratstämpel av Susanne - vilket blev min räddning! Nu gjorde jag ändå ett grattiskort, och tanken med det är att kunna använda det när något syskonbarn fyller år.

Symaskinen har fått jobba lite. Valde att sy 2 st olika sicksack-sömmar med vit tråd för lite mer effekt. Här har jag även använt mig av den underbara Washitejpen.

Slutligen den supersnygga piratskattskistan från Skogstokiga Rubberstamps. Jag har stämplat den med distressfärgen Black Soot och sen embossat med svart pulver. Häftig effekt!
Runt hela kortet har jag satt svarta rhinestones.
Tack för titten! 

Inga kommentarer: