söndag 16 januari 2011

Skisstollkning

I veckan har Mollys Scrapbooking haft julgransplundring och då la de ut en skiss att tolka. Jag gillade verkligen skissen och den här layouten blir mitt bidrag :-)
Jag har letat reda på ett gammalt foto från min studentmorgon hemma i mitt barndomshem. Strax efter att bilden togs blev jag skjutsad till skolan av mina föräldrar för att tillsammans med klassen intaga en champagnefrukost inte långt från polishuset ;-) Sen väntade en varm och solig eftermiddag tillsammans med nära och kära som nykläckt student!
Här är den superhärliga skissen!


Detaljbilder på lite smått och gott från layouten. Högst upp till höger har jag använt mina nya magnetstämplar och det gröna embossingpulvret, mycket nöjd med resultatet! I övrigt har jag använt mycket material från julkalenderswappen jag var med i.
Tack för titten!

4 kommentarer:

Pillan sa...

Så fin student-LO med härlig kombination av papper och färg... :-)
Har oxå funderat på magnetstämplar, verkar användbart!
Kramiz

Manda sa...

Jättefin Mahlin! =) Smart att dricka champagnen i närheten av polishuset ifall du hade blivit lite stökig. ;)

Maritha sa...

Kul att du gillade min skiss.. :D

En härlig tolkning! Jag gillar färgerna och swirlen där i bakgrunden.. Och alla härliga blommor!

Annette sa...

Oj, vad många fina detaljer att inspireras av! Och vilket roligt minne att scrappa om :D