söndag 2 januari 2011

Uz 2

Passar på att scrapa bilder från förra julen/vintern just nu. Denna bilden på mig och brorsdottern är tagen utanför Klara Kyrka i Stockholm. Det vi egentligen tittade på var alla maffiga istappar, men tyvärr räckte inte kamerabatteriet för att fota det....

Här har jag använt mig av en relativt nyinköpt stämpel från Basic Grey som jag färglade i 2 olika färger och sedan stämplade på layouten. Därefter hällde jag på embossingpulver i färgen SilverPearl och då blev effekterna så här häftiga!

Även här har jag använt mig av en Basic Grey-stämpel, som jag sedan embossat direkt på layouten.

Grävde lite bland mina scrapsaker och hittade denna härliga braden som jag inte ens visste att jag hade :-( Skärpning! Ett av mina mål nu under 2011 är att försöka använda upp det jag har hemma, och bara köpa på mig av basmaterial vid behov. I övrigt får jag ju så mycket via mina månadspaket som jag kommer fortsätta med :-) 

Här har jag använt mig av Artisian Elements från Pink Paislee. Valde att inte göra någonting med den alls. Alla mönstrade papper är även de från Pink Paislee och består endast av spillbitar! Tjoho!
Layouten är gjord efter tisdagsskissen 28/12-10 som jag hittade i forumet hos Magdas

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jättecool layout som vanligt när du skapar...
Ser även fram emot vad du ska skapa med ditt nya alfabet...
God Fortsättning på det nya året 2011!
Kramizar

Casa Ottman sa...

Jättefin LO som alltid. Du är kreativ och det gör det roligt att läsa din blogg :)
Kram
Helena