söndag 1 maj 2011

Knep & knåp med knop...

Igår hos Skrotboken knöt vi ihop inläggets tema med knopar :-) Själv är jag ju mer eller mindre uppväxt på en segelbåt, i alla fall på somrarna. Seglade fram till jag flyttade till Kalmar -98. Så det har blivit en hel del seglarskolor genom åren, både som elev men även som instruktör.
Fotot är från vår Arubaresa och den Sunset Trip vi gjorde på eftermiddag/kvällen efter att vi hade gift oss. Supermysigt! Dock är jag ju inte så van vid katamaraner, eftersom jag endast seglat båtar med ett skrov förut. 
Jag knöt en pålstek, och mindes den seglarinstruktör som lärde mig den med hjälp av en klassisk ramsa. Det var nämligen stört omöjligt för mig att lära mig knopen rätt tills jag fick med mig ramsan. När jag skulle knyta knopen till den här layouten fick jag återigen rabbla ramsan för mig själv, eftersom det var några år sen jag knöt knopen :-)
Kom nu ihåg att kika in hos Skrotboken för att se de andra inspiratörernas härliga alster med knopar! 

2 kommentarer:

Pillan sa...

Det blir så läckert när du visar dina detaljbilder. Härligt somrig LO!

joggemia sa...

Såå fin! Vilka härliga detaljer!

Kram!