söndag 5 april 2009

Söndag! Redan?!??

Redan söndag... Vart tag veckorna vägen?!?? Tycker nog allt att livet springer på i ett tempo jag inte riktigt känner mig bekväm med. Lite för fort. Iof inte så mkt jag kan göra något åt, annat än att försöka njuta mer av varje dag!
Vid påsk förra året fick vi ett bakslag rent vädermässigt här i Kalmar. Kallt. Snö. Blåsigt. Men soligt! Och vi passade på att bege oss ut på några mysiga promenader. Bilden på layouten nedan är från en av dessa promenader, tagen på Västerportsbron här i Kalmar. Har utgått från Veckans Skiss v 13.

Har använt mig av Basic Greys Granola-serien och American Crafts Thickes Giggles. Två favoriter hos mig. Har färgat in titeln med brun stämpelfärg. Köper oftast mina Thickers vita och byter själv färg på dom så det passar den specifika layouten.
Igår var vi ute och njöt av det härliga vädret genom ett besök på Binga, en play and pay golfbana strax söder om Kalmar. En lokal golfbutik hade demodag där. Fick utmärkta möjligheter att testa lite olika inställningar på kameran, går just nu Mikaelas fotokurs. Oj vad jag har missat mkt märker jag! Dessutom har jag inte haft någon bruksanvisning på svenska till kameran, förens nu! Hittade en i veckan, har letet som en galning. Och hittade den dessutom på Canons egna hemsida.... Fattar ingenting... Men men, nu har jag den äntligen. Och vad det genast blev mkt roligare att fota! Och med mer info om olika inställningar vaknade mitt sug att fota ännu mer. Idag ska jag ut en kort sväng igen och prova lite mer saker.
Nu ska jag åka och handla nytt bakdäck + innerslang till min cykel. Fick punka för mååååånga veckor sen. Dessutom ska jag åka till en Handelsträdgård och insupa lite inspiration inför min omarbetning av rabatten jag har utanför lägenheten....
Ha en skön söndag och tack för titten! Kramiz!

Inga kommentarer: