tisdag 28 april 2009

Träfflayout & kort

Nu så har jag tömt kameran och redigerat kortet & den layouten som är klar som jag gjorde i lördags på träffen. Har dock fortfarande inte fått till någon titel på den andra layouten - men det kommer :-)

Layouten ovan gick ut på att skapa utifrån en skiss. En skiss som jag själv dessutom ritat... Kändes kul att se alla olika tolkningar senare på kvällen då omröstningen gick av stapeln. Och nej - jag vann inte omröstningen ;-) Kanske lika bra det!
Kortet gjorde jag efter utmaningen att använda rosa och brunt, och icke domintant accentfärg. Något svårare än vad jag trodde! Hade tänkte mig att scrapa något, men allt såg bra trist och fult ut! Så jag hittade till slut papper ut Basic Greys serie Eva som går i rosa och grönt. Enkelt och smidigt så fick jag till ett mycket enkelt kort.
Hade funderingar på att scrapa ikväll, men jag vet inte om jag har orken. Igår sov jag redan 20.45.... var helt i koma kände jag och kunde inte kämpa emot när ögonlocken trillade igen. Trots att det var hockey på tv. Kanske bättre lycka imorgon.
På lördag startar det en CyberCrop på Allt Om Scraps forum! Ska bli superkul! Den här gången kan jag delta :-) Det kunde jag inte vid förra CC:n pga att jag hade handen i bandage efter min operation. Så det ska bli kul och se vad tjejerna hittar på!
Tack för titten!

Inga kommentarer: