onsdag 1 april 2009

Storstädning av piano....

Har lovat mig själv att aldrig mer ha en amaryllis på vårt piano. Sist jag hade det slutade det med storstädning av pianot! Dvs ta bort varenda tanget och rengöra dom en och en och dammsuga ur hela pianot. Ingen rolig uppgift.
Bakgrunden till layouten är att den amaryllisen vi hade på pianot hade vält en dag när jag kom hem från jobbet. Så det var gott om jord och sten mellan, under och över alla tangenter.... Not so good! Men, vi gjorde det bästa av det och såg till att få oss en rejäl inblick i hur ett piano är uppbyggt :-)

Vad har jag då lärt mig på detta? Inga fler blommor alls på pianot i fortsättningen. Det vågar jag inte. Nästa gång är det väl vid vattning av blomman som jag missar krukan och häller allt vatten på/i pianot istället... Skulle inte förvåna mig, så otursförföljd som jag är.
Har använt mig av de scrapsaker jag fick i födelsedagspresent av maken (!) Tack till Helena på Landstoken som plockat ihop det åt honom/mig. Superläckert! Papprena kommer från KaiserScrapbook och serien Dancing Jewel, blommorna från Petaloo och thickers från American Crafts.
Nu ska jag ta lite Panodil igen och försöka bli av med huvudvärken jag haft hela dagen *suck* Inte kul alls. Blir nog tidigt i säng och hoppas på att den släppt till imorgon. Vill inte missa den bokade after worken med jobbet. Var evigheter sen sist vi var ute tillsammans.
Tack för titten och ha en fortsatt bra vecka!

Inga kommentarer: