söndag 18 juli 2010

Att sy på alster


Skrotbokens ena tema för juli var att använda symaskinen på något vis. Min första tanke var att sy de kuddar vi ska ha i kökssoffan. Men tiden fram till deadline blev för tight för att jag skulle hinna, så istället gjorde jag detta härliga kort.

Knappar i olika storlekar och färger/nyanser. Här se man även lite av de sömmar jag sytt.

Ljuvliga rosor som fått lite GlitterStickles på sig.

Sömmarna i närbild. Valde att sy ihop de 3 lagren med papper med en lite annorlunda sick-sack-söm. 
Fick lite panik ang symaskinen i veckan, helt plötsligt funkade det inte att sy någonting alls! Men efter att ha varit sur och insett hur mycket pengar det kan gå på en ny symaskin tog jag tjuren vid hornen och skruvade bort en platta - och sen där satt orsaken! Massa tygrester! Så nu ska jag istället kosta på min över 30 år gamla symaskin en rengöring hos någon av stans symaskinsbutiker!
De andra inspiratörerna har gjort superläckra alster med sina symaskiner! Kila in till Skrotboken för en titt!
Tack för titten och din kommentar.

Inga kommentarer: