lördag 24 juli 2010

Pysseltagens juliutmaning


Pysseltagens juliutmaning var att utifrån en bingorad skapa lo, kort eller alter. Jag valde att göra en lo i A4-format, med ett foto från när Ostindiefararen Götheborg anlade i Kalmar hamn augusti 2008. Det är en tecknad genomskärning av fartyget som jag fotat. Här finns ett tidigare inlägg om just detta fartygsanlöp.

Jag valde den diagonala raden överst från vänster och ner till högra kanten. Jag skulle alltså ha med Stickles; pins; bokstäver; öljetter och något limefärgat.

Här har jag grävt fram lite blommor som jag haft ganska länge. Lite limefärgade, så de passade perfekt till denna utmaningen. Blommorna har även fått lite Stickles på sig.

Även öljetterna är limefärgade. 

2 olika pins fick jag med på min layout. Alla mönstrade papper är från Kaiser Craft och jag lokaliserade dom i min spillbitsmapp. Som är enorm. 

Slutligen bokstäver, och även datumet för anlöpet. Såg dock i efterhand att jag skrev fel datum :-/ 15-17/8-08 skulle de ha varit. 
Idag öser regnet ner här i Kalmar, det var likadant igår. Så det passar perfekt för att sticka iväg och fika med Anna/Alsjöholm. Det var evigheter sen vi sist sågs, så det finns lite att ta igen :-) I eftermiddag blir det nog till att scrapa, men även redigering av bilder.
Tack för titten!

Inga kommentarer: