måndag 22 augusti 2011

Fina duvan // ~ 9 av 100 ~

Under andra veckan av augusti hade vi ju en tam dansk duva som bosatte sig på vår innergård. Att den var tam och dansk förstod vi ganska snabbt, dels för att fjäderverket var så otroligt välskött samt ringmarkeringarna på båda benen. Grannen lyckades till och med lokalisera ägaren som sa att låt den vila, äta och dricka så flyger den hem snart. 
Att äta ur handen var något av en favorit hos duvan, och att låta bli gick bara inte :-) När han/hon väl begav sig söderut igen blev det allt lite tomt här på gården!
När jag satt och rotade runt bland mina grejjer hittade jag en embossingfolder som jag tyckte passade. Sen hällde jag på pulver och värmde för lite mer effekt. Kul! I övrigt har jag kletat och kladdat med Distress, VersaColor, PerfectPearl, akrylfärg, GlitterStickles och även Crackle Paint. Superkul :-)
Tack för titten! 



2 kommentarer:

citronlime sa...

Du är så duktig på att kladda :) Härlig LO och kul med en tam duva!

Tack för idag! :)
Kramar

Susanne sa...

Va skoj med en tam duva... Lo är superfin!!! Kramizar