måndag 8 augusti 2011

SweScrapook skiss vecka 30

Innan vi drog iväg till Lübeck gjorde jag denna layouten, det är en tolkning av SweScrapbooks skiss vecka 30.
Jag grundade hela layouten med att kleta med vit akrylfärg på det mönstrade pappret, ett ganska tunt lager. Därefter har jag stämplat med akrylfärg men även embossat lite. Kul :-)
Som synes har jag som vanligt vänt, vridit och helt ändrat format :-)
Jag letade reda på min Fiskars-stans och stansade ut 3 olika rader, varav den ena på det mönstrade pappret som utgör grunden till hela layouten. De 2 olika typsnitten hittade jag i gömmorna, det gröna har fått GlitterStickles på sig och det svarta Distress Crackle Paint Clear. Blommorna och braden grävde jag fram från scrpagömmorna.
Tack för titten! 

3 kommentarer:

citronlime sa...

Men vad läckert och det får en verkligen att kika närmare både en och två gånger för att hitta detaljerna! I like!

Kramar

Pillan sa...

Härligt höstig LO!
Kram, Pillan

snorsk sa...

Åh, vilken underbar LO!! Som vanligt fantastiska foton och vilken varm härligt höstig känsla!! Me likey a lot!! :-D
Hoppas du njuter av din semester!

Ps. har du sett min inbjudan till Linköpingscrap på fb? Vore la himla roligt om du kom?!
kram på dig