lördag 6 augusti 2011

Semestershopping

Min make älskar att överraska mig, så på vägen ner till Trelleborg/Lübeck svängde han helt plötsligt av från E22:an och styrde kosan till Pema. Tack ♥ Det blev inte så mycket shoppat, men en ny uppsättning med MS-stansar, 3D-kuddar och halvpärlor kunde vi allt få in i bilen :-)
Väl på plats i Lübeck hittade jag 2 olika pappershandlare som hade Faber-Castells Polychromo i sortimentet. Eftersom jag älskar listor och att vara förberedd så hade jag fixat iordning en lista med vilka pennor jag hade hemma redan. 16 st nya fick flytta med hem.
Efter lunchen ena dagen sprang vi rakt på en pysselbutik :-) Därifrån kom jag med mängder av cardstock med färgad kärna, canvastavlor men även någon typ av PearlMaker fast dessa heter istället PicTixx och med mig fick jag färgerna vit, mintgrön och brun.
Detta var de sista inköpen nu på ett tag, eftersom jag inspirerad av Linda/Citronlime och Linda/Deaduntildark har från idag bestämt mig för att göra 100 alster innan nästa shopping. Mina månadspaket och klistriga saker ligger utanför.
Därav har jag idag knåpat ihop min egna lilla baner som kommer få hänga med tills dessa att jag är i hamn med detta projekt :-)
Tack för titten! 

3 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Dääär är den lovely MS-stansen. Underbart med sådan överraskning från mannen! Ska bli kul att se vad du hittar på för fint med den. :)

Kul att du hakar på 100 alster. Jag har gjort 5 hittills och känner redan hur sugen jag är på att klicka hem lite fina saker. Men jag får minsann vänta i 95 alster till! ;) Kram på dig. /Linda

Pillan sa...

MS-stansen gillade jag mycket!! Lycka till med dina 100 alster :-)
Kram, Pillan

citronlime sa...

Åh den stansen gillar jag också!! Och KUL att du hakar på 100 alster-utmaningen! :)
Jag har shoppat...fast Sophie handlade åt mig, för pengar som hon var skyldig mig...då räknas det ju inte ;) Eller hur!? :D
Men hon skulle till Magnolia och då var hon tvungen att köpa två textstämplar som inte går att få tag på...! Och det var ju ändå inte mina pengar (du märker mina ursäkter va?! )

Kramar