måndag 20 januari 2014

Runda former och pilar

Igår publicerades det ett inlägg hos Skrotboken där vi skulle ha med pilar och runda former på våra alster. Jag plockade fram en favorit ur gömmorna - min pil-die som jag köpte för en massa år sedan och som jag inte alls har använt speciellt mycket. 

Jag stansade ut 1 pil med min die och...

... har sedan använt resterna/skräpet som stencil när jag fått fram de övriga 3 pilarna.

2 st olika organzaband letade jag fram ur gömmorna och har virat runt det mönstrade pappret.

Här har jag använt mig av ytterligare något som tyvärr allt för ofta ligger kvar i gömmorna: PearlMaker.

Och vad förställer då fotot? Jo, ett skyltfönster tillhörande en blomsterbutik i Malmö, som jag gick förbi flera gånger under min helg där i februari 2013. Sista dagen hade jag så äntligen min systemkamera med mig och fick till ett bra foto. Framför fönstret, vilket inte syns, står en parkbänk som man kunde sätta sig på om man ville :-)

Material
CS: vitt, scalloped kant
Mönstrat papper: LilyBee Design,  Head over heels
Die: QuicKutz, Arrow
Blad: WOC
DistressInk: Worn Lipstick
PearlMaker: vit och pastellmint
Alfabet: Doodlebug Design, Loopy Lou
Band från gömmorna

Inga kommentarer: