söndag 4 januari 2009

Summering & vinterbilder

Igår när det började snöa här gav jag mig ut och fotade lite efter någon timme. Det fullkomligen vräkte ner, vilket kanske inte syns på bilderna. Undrar om kameran var arg på mig efteråt :-)

Var nere på Kattrumpan, badplatsen i centrala Kalmar, ett av mina favoritställen. Klapphuset, bilden nedan, ligger i anslutning till badplatsen. Snön fortsatte att falla ganska intensivt hela kvällen. Har nog kommit nån dm totalt skulle jag tro. Idag på morgon gav jag mig ut i nån timme, i ca -8 grader. Frivilligt :-) Men det är bara att klä sig så funkar det. Solen sken, snön gnistrade och knarrade och det var superlungt på stan. Inte konstigt vid 9-tiden en söndagmorgon. Har inte kunnat ladda över bilderna ännu, då kameran står på acklimatisering vid ytterdörren.

Idag har jag räknat antalet layouter jag gjorde under 2008 och det blev 146 st, varav 5 st dubbel. Oj! Men iof står Aruba-albumet för ca 33 st av dom. Korten har jag sämre koll på, då många, många inte är fotade innan de skickads/såldes, men uppskattningsvis iaf 30-40 st skulle jag tro.

Förra årets mål var 1 layout per vecka, vilket jag gjorde. Med råge :-) Årets målsättning blir 6 st layouter per månad, dvs 1,5 per vecka. Vill även fortsätta hålla uppe kortproduktionen, och med ca 20 st inom familjen borde det inte vara så svårt. Ska även försöka mig på att göra iaf 2 st minialbum under året, gjorde 1 2008.
Ha en fortsatt skön söndag! Kramiz!

Inga kommentarer: