fredag 26 december 2008

Julreflektioner

Åh vilken härlig jul det blev i år! Är alltid lite skeptisk till julen, just för att det är för mycket förväntningar m.m. Men - inte i år! Är så glad för det! Julklappar då?! Maken och jag har sagt att vi inte byter. Men så meddelade han i söndags att han hade köpt något till mig. Panik! Vad skulle jag hitta på till honom?!?? För självklart måste jag ju då ge honom något. Så ut på stan i måndags, men alla andra. Hittade iaf en klapp till honom till slut. Men lätt var det inte.
Och vad fick jag då av honom? Den riktiga julklappen var ett litet glashuvud designat av Bertil Vallien, Brains. Bilden går inte att lägga in här i bloggen och jag har inte fotat mitt exemplar ännu. Blått. Silver. Har velat ha ett sådant i flera, flera år. Och nu har jag det! "Antistressobjekt för handen, ögat, skrivbordet, resan....." Kanske att det blir fler i andra utförande i framtiden och sedan får pappsen bygga en hylla... *Drömmer*
Sen var det ju det här med den oriktiga julklappen. Eller bonusklappen ska jag väl säga istället. Igår morse får jag ett förslag på att ge mig ut och leta efter en extern blixt, filter, objektiv eller väska. Och självutlösare tyckte jag. Och trodde karln skojade. Men icke! Tyvärr är blixten restnoterad och kommer in i lager först i slutet av januari. Men det skiter jag i just nu. För jag är bara så glad för bonusklappen! :-)
Igår gav jag mig ut en sväng med kameran i högsta hugg och fick några fina bilder, varav denna är en av dom:


Bilden är tagen i Stadsparken vid mitt favvoställe :-)
Nu ska jag äta lite frukost och sen bege mig ner på stan och kolla in mellandagsrean. Inte för att jag behöver något. Men iaf :-)
Ha en fortsatt skön julhelg och ta hand om er! Kramiz!

1 kommentar:

Karamella sa...

Underbart kort Malin!!