måndag 29 december 2008

Scrapat & kameratankar

Igår fick jag tvinga mig till att scrapa :-( Har inte haft något lust alls de sista dagarna, trots att jag egentligen vill. Känns lite dubbelt. I lördags var jag hos Landstoken och handlade, blev ditkörd av maken. :-) Blev lite smått och gott, mest cardstock, vilket jag var i stort behov av.
Tidigare i höstas hittade jag en rolig fil som Linda gjort. Ett excelark där det är en massa ord, typ brads, öljetter, minst 3 mönstrade papper osv osv skrivet. Jag valde att skriva ut på ett färgat papper och fixa med skärmaskinen. Och sen ner i en snygg låda. Och det tog jag till igår när jag ville scrapa. Det står en sak på varje lapp i lådan. Maken fick dra 3 st. Dold journaling; minst 2 foton & något stansat. Och det fanns ingen återvändo :-) Bara att köra igång. Och resultatet är layouten ovanför. Och jag känner mig faktiskt nöjd. Svår grön färg för mig, men jag tycker jag fick till det iaf.

Idag har vi varit runt och kollat lite på grejjer till kameran. Men jag är en kräsen typ, och tyckte inget var bra idag. Eller så är jag något oinspirerade just nu. Jaja. Iaf så har jag till slut hittat en väska jag vill ha och ska nu kolla på nätet efter ett bra pris. Det som kommer ta tid att få tag på nu är en blixt och en självutlösare. Men inget jag kan påverka, så det är bara att gilla läget. Ett filter till kameran har jag kollat ut tidigare, men inte köpt ännu :-) Ska nog göra det till helgen tror jag...
Nu ska jag ta och scrapa lite, idag har jag något mer inspiration och lust!
Ha en fortsatt bra måndag och tack för titten! Kramiz!

Inga kommentarer: