tisdag 3 februari 2009

Regnig layout

Vi har inte direkt haft tur när vi semestrat med mina föräldrar och min bror med familj. De 3 resor vi gjort tillsammans har alla haft en och samma ingrediens - regn! I massor! Gärna oavbrutet! När vi alla 9 var på Kreta för ca 2½ år sen hade vi regn i princip hela veckan. Inte det roligaste för 3 barn i åldrarna 3 och 5. Inte för oss vuxna heller iof. I somras var vi på Astrid Lindgrens Värld i ösregn, åska och blixt. Inget jag rekommenderar! Och några veckor senare åkte vi till Tallin - samtidigt som den berömda sommarstormen -08 drog fram.

Så lite skeptisk till fler semestertrippar tillsammans är jag allt. Fast efter sol kommer regn? Är det inte så? :-) Samtidigt kan jag se det roliga i allt också. Vi kommer iaf inte glömma dessa 3 resorna! Tyvärr fick jag ingen möjlighet på de 2 sista att verkligen nyttja min systemkamera till max, då den mest var undanstoppad i regnsäkert förvar. Men några bilder har det blivit och layouten ovan är Tallininspirerad. Bilderna är verkligen inte de bästa, tagna genom bussfönstret, men samtidigt symboliserar dom hela resan på något sätt.
Idag skulle jag ha scrapat, men det har inte blivit något av det. Mycket pga det bomblarm som kom i eftermiddags. Jag jobbar i en byggnad ganska nära en av dom som blev evakuerad. Så det kändes inte så roligt att sitta kvar på jobbet. Lite halvjobbigt. Det är bara 1½ år sen det var stort pådrag pga bomblarm. Så tyvärr har jag väl fått lite vana på hur jag ska agera i dessa situationer :-(

Nu ska jag iaf börja plocka lite med scrapsakerna, på lördag ska jag iväg på en liten miniträff, ska bli så kul! :-)

Ha en fortsatt skön vecka! Kramiz!

Inga kommentarer: