fredag 26 april 2013

Bilder från intensiva dagar i Stockholm

I onsdags kväll kom jag hem efter 3 otroligt intensiva dagar i Stockholm. Bilderna nedan är bara en bråkdel av vad jag har sett, gjort och upplevt.
Kalmar Öland Airport i måndags morgon kl 6.25 skulle jag tro. Det gjorde att det var värt att gå upp strax efter 4 på morgonen :-)

Inflygningen över Stockholm. Globen syns till vänster i bilden.

Scandic Sergel Plaza får grymma pluspoäng för att vi kunde checka in redan kl 9 på morgonen. I mitt enkelrum stod en säng som lätt var 120 cm bred, jag undrar om den inte var 140 cm bred. Jag har sovit som en prinsessa och njutit av ett långt bubbelbad!

Bakom det otroligt vackra blomsterarrangemanget syns frukostmatsalen. Det var riktigt läckert med kupoler i taket.

Nordiska Museet. Jag älskar verkligen byggnaden, innehållet - ja allt. Tack fina farfar för att jag hade möjligheten att tillbringa mycket av min barndom där!

En tur med spårvagnen runt Djurgården kan aldrig bli fel.

Vi passerade franska butiken Ladurée som bland annat säljer lyxiga macarons. Vi nöjde oss med att stanna utanför :-)

I en hantverksbutik hittade jag denna glasvas full med washitejp. Läckert!

Det blev ganska lite t-baneåkande, vilket jag är glad för. Jag har mer och mer insett hur glad jag är att jag har flyttat från Stockholm.

En promenad genom Gamla Stan, vilket resulterade i att vi såg denna vackra och trånga gränd.

Ett glas rosé i väntan på min goda laxfilé. 

Upplysta obelisken på Sergels Torg.

Min hotellfrukost innan en lång dags utbildning väntade.

4 av 5 outfits från min resa :-) Jag kan ha andra färger än svart....

Pendeln på väg mot flyget. Äntligen. Så lycklig jag var då att äntligen få lämna Stockholm.

Lite lakrits till maken från tax freen.

Vacker utsikt från flygplansfönstret.

Äntligen hemma i Kalmar igen :-)

1 kommentar:

Galenskap och lite allvar sa...

Vilka fina bilder du bjuder på från vistelsen i huvudstaden. Ja, Sthlm i all ära. Mycket av det som man vill ha hittar man där och jag gillar verkligen staden MEN det är alltid lika skönt när man närmar sig Kalmar igen.

Sv;))tack så mycket för grattishälsningen!

Hoppas att allt är bra med dig!
Stora kramen från mig
Veronica!