torsdag 24 juni 2010

CC layout


Det pågår en midsommar-cc hos Svensk Scrapbooking just nu, fram till söndag 27/6. I måndags kväll tog jag itu med bingoutmaningen och valde en diagonal rad som sa att man skulle ha med wellpapp, knappar, blommor, något turkost och bling. Fotot låg redan framme på skrivbordet, och det övriga materialet passade så bra ihop att det gick snabbt och enkelt att slänga ihop layouten. Skönt! Papprena kommer från mitt senaste månadspaket från My Scrapbook Nook.

Här har jag sytt med vanlig raksöm rakt över titeln. Tycker effekten är superhäftig. I överkant av fotot ser man den sicksack söm som jag sytt med turkos tråd.

Här har jag använt mig av ett par olika rosor samt lite olika blommor i övrigt. Även några kaffeinfärgade blommor och blad finns med. Wellpappen hittade jag hemma i gömmorna, troligen kommer det från någon present.
I helgen hoppas jag hinna ta itu med fler utmaningar till cc:n. 
Tack för titten och för din värmande kommentar!

Inga kommentarer: