lördag 26 juni 2010

Skrivmaskinstolkning


I slutet av maj var maken och jag inbjudna till Äspölaboratoriet, en resa som tar dig 450 meter under jorden. Eftersom dagen utvecklades till en otroligt bra dag på alla sätt och vis ville jag föreviga den på ett speciellt sätt - genom ett minialbum! 
Albumet är gjort till en utmaning hos Skrotboken som var att använda skrivmaskinstypsnitt på något vis. Jag letade igenom de jag hade förinstallerade på min dator och hittade detta som jag gillar starkt.
Alla mönstrade papper är från Basic Greys Basic-serie. Insidan på albumet är inte helt klar ännu, därav inga bilder från det.
Fram- och baksidan har jag gjort enligt min egna princip - jag sätter ihop 2-3 vanliga fotoalbumblad i lagom storlek och sen cardstock eller mönstrat papper utanpå.

Högst upp i spiralen har jag satt en blandad samling band och spets som en läcker dekoration.

Knappkluster.

Titeln till albumet är skriven i datorn och sen utskriven på skrivaren hemma på mönstrat papper. Istället för att slösa ett helt ark papper valde jag istället att mäta upp en liten bit papper, tejpa fast det på ett vanligt kopieringspapper och sen skriva ut det. Efter det är det enkelt att skära till det till lämplig storlek. Mitt sitter sedan på 3D-kuddar.

Ljuvlig ros och 2 st knappnålar från CityGross.

En vanlig tag som jag piffade till genom att först stämpla med HandGjort-stämpeln och sedan spraya med mist på en mask.

Baksidan i sin helet.
De andra inspiratörerna har gjort superläckra tolkningar - här kan du se alla! Tack för titten! 

1 kommentar:

Lilo sa...

Läckert! Jag tycker det är ursvårt att få till minialbum. Hoppas din midsommarafton var perfekt!!! Kram!