torsdag 12 november 2009

Annorlunda julkort


I söndags satt jag och letade efter lite nya vikningar på kort. Känner att jag inte utvecklas speciellt mycket om jag bara fortsätter vika 15 x 15 cm. Hittade då denna vikningen som jag och Sofie, scrapande kompis, pratat om, Joy Fold Card. Och när jag väl hittade en bra tutorial på YouTube var det ju inte speciellt svårt att vika och dekorera kortet heller :-)
De små löver som är fästa vid/under knappen är utstansade med en punch som jag lånat, och som jag fortfarande inte bestämt mig för om jag ska köpa eller inte. Nackdelen är att jag måste sätta ner punchen på golvet och använda mig av knäet för att kunna stansa ut med den...

Insidan har jag valt att hålla helt ren än så länge, eftersom jag inte vet om det är jag och maken som kommer skicka kortet eller om det kommer säljas.
Denna kortvikningen kommer jag med största sannolikhet att återkomma till fler gånger. Känns som att det går att utveckla detta vidare i princip hur mycket som helst!
Tack för titten!

1 kommentar:

citronlime sa...

Tjusigt kort! Och kul att testa nya vikningar. Jag fastnar också lätt i en vikning och den fortsätter med den. Borde utmana mig själv mer ;)

Den punchen har jag med, och jag gillar den massor!!! Så användbar...men som du säger, man får ju vara världens starkaste kvinna för att kunna använda den (och därför sätter jag min make i arbete när jag behöver ha några).
Dock brukar de bli lättare ju mer man använder de.