söndag 15 november 2009

Utmaning 3-i-1 hos Pysseltagen

Pysseltagen har en superrolig utmaning nu i november som de kallar för 3-i-1. Man ska alltså göra 3 st olika saker; 1 kort med annorlunda vikning eller form; 1 ask/påse samt 1 st tag att hänga på ett paket eller en flaska. Det skulle finnas något som tydligt band ihop alla 3 alsterna. På mina är det dels julkulan som är utstansad i samma papper men även texten Merry Christmas. De mönstrade papprena är Basic Greys julserie från 2008 - älskar den! :-) Julkulan och texten är utstansat med mitt Jolly-alfabet från QK. Köpte det i februari så jag har längtat efter att få använda julkulorna :-)

Först ut är min påse som jag dekorerat med en julkula på varje sida samt Merry på ena sidan och Christmas på andra sidan. En superenkel påse att göra, om än lite liten kanske.

Kanterna på julkulorna har jag chalkat, liksom på texten. Dock lite svårt att chalka en färdigutstansad text insåg jag.

Min tag gjorde jag av den stora julgranskulan, har förstärkt den med en julgranskula på baksidan i samma gröna cardstock som jag har till både kortet och påsen.

Framsidan på kortet. Även här har jag chalkat kanterna på kulan. På det vita BG-pappret har jag både chalkat och edgat kanterna.

När man öppnar upp kortet dyker det upp ett Tri Folder Card. Det första som jag gjort riktigt ordentligt med mönstrade papper på de olika ytorna som uppstår. Ett superläckert kort att göra och visa upp för folk. På alla småbitar har jag chalkat och edgat kanterna. Skar ut alla mönstrade bitar några millimeter mindre för att man ska kunna skymta den gröna cardstocken under.
Dock har jag funderingar på baksidan av detta kort - ska man sätta dit en bit cardstock eller inte? Den ser ju ganska tråkig ut... Om du har gjort ett sånt kort hur har du gjort med baksidan?!?
Tack för titten!

Inga kommentarer: