onsdag 4 november 2009

Skisstolkning hos Swe Scrapbook


I förra veckan hittade jag en härlig skiss hos Swe Scrapbook som jag tolkade i fredags eftermiddag när jag var ledig. Fotot är taget vid Kulturmacken i Bäckebo ca 20 min bilfärd från Kalmar. Ett helt underbart ställe som jag rekommenderar att man besöker om man har vägarna förbi. 
Har grävt lite i pappersförvaringen och hittat ett gammalt favoritpapper - Basic Greys Boxerserie.  Har edgat och chalkat kanterna på cirkeln och sen använt PearlMaker utanför för att förstärka cirkeln.


Blommornas kanter har jag chalkat för att få lite mer färg. Swirlen är först ritad för hand med blyertspenna och sen ifylld med PearlMaker. Inte det bästa alternativet, men det var roligt :-)
Nu ska jag fortsätta drömma mig bort bland allt fint som finns på nätet. Har tyvärr lite för ont i båda händerna/handlederna för att kunna scrapa/pyssla för tillfället, men förhoppningsvis är jag på banan igen till helgen.
Tack för titten och ha en fortsatt fin vecka! Ett litet avtryck skulle värma mig mycket i novembermörkret.

Inga kommentarer: