onsdag 25 november 2009

Receptalbum


För ett par veckor sedan hittade jag en rolig utmaning på Swe Scrapbook, nämligen att göra ett eget receptalbum med favoritrecepten i. Precis vad vi behövde här hemma! Det händer allt för ofta att vi säger frasen "vad ska vi ha till middag idag?!?"
Runt pappret har jag virat blå vaxad lintråd och i den har jag knutit fast en charm. Båda två är inköpte på Panduro för flera år sedan.

Det här är insidan längst fram i albumet. I cirkeln ska jag skriva ner lite förkortningar på mått m.m. för enkelhetens skull, så man slipper fundera :-)
Klockstämpeln kommer från Gel-à-tins och jag har använt samma stämpel både på framsidan som inuti. Cirkeln har jag skurit ut med min Standard Circles Large från Spellbinders. Älskar att äntligen kunna skära ut snygga cirklar :-)

Baksidan har jag valt hålla helt ren från mönstrade papper m.m. Har bara stämplat med min härliga HandGjort som jag fått från Lisbeth.

Alla papper inuti albumet är mönstrade och från Kaiser Craft. Recepten kommer jag skriva ut på vanligt vitt papper i lagom teckenstorlek utifrån vart de hamnar. I princip inga mönstrade papper har samma storlek, utan jag tog vad jag hade och resten skar jag ut lite blandat. Totalt har jag plats för 84 st recept, då jag kommer sätta de på både fram- och baksidan av de mönstrade pappren.
Tack för titten!

Inga kommentarer: