tisdag 29 december 2009

Julen 2008

 Har äntligen tagit mig i kragen och scrapat fotona från julen 2008, som är både suddiga och mörka, men som jag ändå nånstans gillar. Fick layouten gjord strax innan julen 2009 men har inte hunnit fota den förrens nu efter jul.
Julkulan har jag gjort efter en mall som jag fick efter att jag stansat med min lilla kula jag har från QK alfabet Jolly. Har satt guldig Glitter Stickles innuti och en härlig paljettdekoration som jag fick i julkalenderswappen. Kulan har jag målat med röd akrylfärg.
Runt fotona har jag satt ett par olika band även lite PearlMaker runt de mönstrade julpapprena. Stjärnan i filt (tror jag) har jag satt fast med lite scrapy glue.
Har skrivit titeln med Jewelry Box från American Crafts som jag sedan lagt akrylfärg på för att få lite mer effekt.
Har bundit fast ett par bjällror i ett fint röd/vit band som jag hängde vid sidan om fotot.
Tack för titten! 

1 kommentar:

citronlime sa...

Hrm...scrappa julen ja, jag har väl sisådär en tre-fyra jular att scrappa, haha. Dags att sätta fart med andra ord ;)
Kul med detaljer som inte känns så "scrappiga" som bjällrorna.