måndag 21 december 2009

Vintrig & kall promenad

Nästan hela veckan har det snöat till och från under dagarna vilket har gjort det omöjligt för mig att komma ut med kameran.
Igår söndag var jag ute på en promenad i ett vintrigt Kalmar, termometern visade ca -7 grader *burr* Och vad hittar jag under promenaden? Rinnande vatten ur ett stuprör! Naturen är fascinerande :-) 
Nere vid Stadsparken hittade jag denna lilla, lilla fontän som var igång. Runt omkring är vattnet fruset, men på nåt vis har man lyckats få fontänen att funka iaf. Underbart vackert! :-)
Och vid Västerport står denna trägubbe på en flytbrygga och sjunger julsånger. Vem som kommit på det och varför har jag ingen aning om, men efter att ha gått förbi några gånger de sista veckorna kan jag ändå tycka det finns en charm med det hela. Och med lite snö på blev det hela något vackrare :-)
Tack för titten!


Inga kommentarer: