fredag 18 december 2009

Julpåse

 Denna påsen gjord i julpapper har jag gjort för att vi ska ge till min bror med familj nu vid jul. Har fått hjälp av Sofie på Kahls Te & Kaffehandel här i Kalmar med att fylla dom med mumsigt innehåll.
På ena sidan har jag satt en glassten i lite fiskelina runt handtaget för att få lite mer effekt. Den var inte helt lätt att fästa kan jag lova :-)
Runt hela kanten upptill har jag satt fast en bred spets som jag vek på mitten, så halva spetsen sitter på insidan. För att gömma den dubbelhäftande tejpen satte jag en bit satinband utanpå. Handtagen sitter fast både med dubbelhäftande tejp och häftklammrar för att de ska bli tillräckligt hållbara. Knapparna på båda sidorna på handtagen är lite dekoration.
Åh så här ser påsen ut med sitt innehåll som jag blev väldigt sugen på själv :-) Te, tekula, chokladpraliner och mycket goda chokladstängerna. Allt är mina egna favoriter som jag verkligen hoppas går hem hos mottagarna. Slutligen har jag tagit cellofan runt hela påsen så det håller ännu bättre tills det är dags för leverans.
Tack för titten och ha en bra fredag!


1 kommentar:

monica sa...

Åh vilken härlig gå-bort-present!!! Både påsen och innehållet ;-)

kram!