torsdag 11 mars 2010

Gästinspiratör hos Skrotboken del 2


Utmaningen bakom denna layout handlade om att använda något från varuhuset. Lätt som en plätt tänkte jag vid första anblicken på utmaningen. Oj så svårt det blev i slutändan! Min räddning blev påsen från Moderna Museet som jag hittade i mina gömmor på jobbet (!) och som jag sparat sedan juni 2009 då jag fick den i min ägo.

Jag är svag för snygga förpackningar och påsar från olika butiker, och sparar dom gärna till andra ändamål. Den här gången hade jag sparat påsen av den anledningen att jag gillade den väldigt mycket och haden en tanke till jobbet kring den. 
Påsen är vikt på två ställen, innan den blev fastsatt på det mönstrade pappret. Häftklamrarna är mest en snygg dekoration :-)

Får några veckor sedan köpte jag två olika förpackningar med löv från Prima, och detta är den ena sorten. 

Här syns förpackningen till den ena sorten av löven jag köpte. Ovanpå den sitter en restprodukt från när jag stansade ut med min Spellbinders Petite Scalloped Circles Small.

En liten swirl som jag gjort med hjälp av rhinestones, Glitter Stickles och min mall från ChatterBox, som jag köpte tidigare i våras. Ett bra köp! 

Den andra sorten med löv från Prima.

Journalingblad från Making Memoris och ett par utstansade cirklar.
På layouten har jag använt tre olika serier från Basic Grey samt ett par olika bananpapper.
Igår såg jag ett härligt vårtecken - knoppar av påskliljor i rabatten! :-) Har du sett nåt vårtecken?
Tack för titten! 

Inga kommentarer: