måndag 1 mars 2010

Lilja-layout


För nån vecka sedan hade Grodans Scrapgarden en skisstävling i sin blogg som jag hakade på. Bara några dagar innan hade jag fått hem det senaste månadspaketet från My Scrapbook Nook som jag valde att jobba med. Paketet innehöll papper från Basic Greys nya serie Origins, som går i svart och grönt mestadels. Jag har haft detta foto utskrivet i över 6 månader och först nu fick jag ihop en layout.

Titeln är skriven med American Crafts Lullaby som fått ett lager Glitter Stickles på sig för att inte försvinna för mycket mot den svarta basen.

En härlig blomma i många lager, toppad med svart vaxad lintråd och en floristnål.

Längst ut till vänster, under den långa raden med bling, sitter ett svart sammetsband. Blinget har jag köpt på landstoken.se, det är varvat svarta och silvriga blingstenar, men det syns ganska dåligt på fotot tyvärr.

Har jobbat med två olika färger på PearlMaker och även Glitter Stickles. För att få till den runda cirkeln på layouten har jag använt en vanlig mattallrik som mall och jobbat med PearlMakern utanför. Blir lite kladdigt på tallriken, men är inga problem att att diska bort.
Tack för titten!

1 kommentar:

citronlime sa...

Tjusigt :) Gillar alla detaljer, det gör helheten jättesnygg! :)

Och blir lite sugen på att slita upp Nook-kitet ;)
Kram