fredag 5 mars 2010

Gästinspiratör hos Skrotboken nr 1


Under mars månad har jag förmånen att vara gästinspiratör hos Skrotboken vilket jag tycker är otroligt kul och inspirerande! Och utmanade! Första alstret jag skapat är denna layout där kravet var att det skulle finnas med en klocka i någon form. Tur att jag kom ihåg mina klockstämplar jag köpte hos Landstoken.se i somras i ett svagt ögonblick.

Rullarna har jag gjort med hjälp av en pensel. 


Har använt två olika typsnitt, Jewelry Box & By The Yard när jag skrev titeln. 

Återigen har jag använt mig av min julklapp, Label One från Spellbinders. Här har jag även embossat den.

En av alla underbara påsar från Maya Road, som fått lite brun ståltråd på sig.
Fotot på layouten tog jag under vinterpromenad i januari på en lokal båtklubb. Jag tycker det är otroligt sorgligt att se gamla träbåtar ligga sönderslagna och utan skydd mot den hårda vintern. Återstår att se om båten ligger kvar till sommaren...
Tack för titten! Och kika gärna in hos Skrotboken för att se de andra inspiratörernas alster!

Inga kommentarer: