tisdag 16 september 2008

2 sidor av mig

Hittade en rolig utmaning på Scraputmaningen idag - Nystartstävling! Man skulle använda 2 foton; häftklamrar samt band/floss/tråd på sin lo. Jag har aldrig jobbat med häftklamrar förut, så självklart tog jag itu med denna utmaningen!
Hittade 2 kort på mig själv som jag haft lite problem att scrapa. Har velat, men inte kommit längre. Så idag tog jag itu med dom! Det kanske inte syns så tydligt, men jag har använt mig av linjal och silverpenna för att göra ram runt hela lo:n samt runt båda fotona. Tog sin lilla tid, men helt klart värt det! Den röda blomman lyftar upp den annars ganska färglösa lo:n.

Har fortsatt min tillverkning av kort, både grattiskort och julkort! Det är många som fyller år under hösten! Och det är så lätt att skjuta det på framtiden. Vad det gäller julkorten var jag lika tidig förra året... Då kan jag njuta av allt annat och samla på mig nya idéer till nästa års kort :-)
I made a new layout today, a BOM. I found a challenge about using 2 pictures, staple and ribbon. I have never befor used staple. And I liked it :-) I found the layout so colourless, and therefore I added a red flower. I made a frame around each picture and the whole layout. It toke som time, but it was worth it!
Nu ska jag fortsätta pyssla lite innan det är dags att försöka sova! Kramiz! Hugs!

Inga kommentarer: