tisdag 26 januari 2010

BIA-album om nyårslöften 2010


Hittade en rolig utmaning hos Grodans för ett tag sedan, sista tävlingsdag var i söndags. Man skulle göra något som innehöll ordet Nyårslöfte. Själv hade jag gått och funderat lite på att göra ett album kring mina nyårslöften för att lättare komma ihåg dom och kunna följa upp. Sagt och gjort!

Utsidan och insidan på omslagssidorna är klädda med papper från Basic Grey´s serie Nook & Pantry och, utsidans heter Cupcakes (jag har använt baksidan) och det bruna pappret jag använt på insidan av albumet heter Bundt Pan. Dessutom har jag för första gången på evigheter använt min Distress Ink Frayed Burlap - wow! Vet inte om jag helt plötsligt lyckats knäcka koden för hur jag ska använda den eller inte. Men nog blev jag allt lite sugen på fler färger än dom 4 jag har - och inte sälja dom som jag funderat på länge och väl...
Papprena tillammans med framsidans Thickerstitel fick jag i mitt senaste och sista månadspaket från MoshPosh. De runda siffrorna och bokstäverna fick jag i decemberpaketet. Som albumblad har jag valt att använda vanlig cardstock i kraft. Jag har valt att sätta in totalt 24 st sidor, 2 st för varje månad.


Chipboardet på baksidan kom även det i senaste månadspaketet. Spetsen som jag använt som band för att kunna knyta ihop albumet fick jag i julkalenderswappen på Allt om Scrap.
Åh vilka nyårslöften ska jag då fylla den med?!? Hittade en roligt galen utmaning att gå 50 mil dvs 500 km på 20 veckor. Självklart var jag tvungen att hoppa på den utmaningen. Och då vill jag ju kunna följa upp hur det går för mig, och det är tanken med detta album. Men självklart kommer jag även fylla albumet med annat smått och gott. Men det behåller jag för mig själv :-)
Tack för titten och för att du lämnade en kommentar!

2 kommentarer:

Lilo sa...

Vad spännande med ett sådant nyårslöfte! Undrar om jag hade något?? "Upp till kamp" var nog det jag tänkte vid nyår.

Malin/malwa sa...

Lycka till med gåendet! Det borde gå bra (!) med ett så vackert album att dokumentera det hela i. :)