måndag 4 januari 2010

Nu ska vi se...


Ytterligare en lo gjord efter en av julutmaningarna hos Allt Om Scraps forum. Den här gången var det en skiss med färgkraven svart; ljusblått; vitt & oranget. Just orange är ju verkligen inte min färg, men jag lyckades få med den i alla fall :-)

Den blåa tråden har jag sytt med maskin, medan den oranga tråden är sydd för hand. Tog sin tid, men så blev jag också nöjd med resultatet så det var värt det :-)

Tagsen har jag stansat ut med ett Cuttlebug-alfabet, supersmidigt för mig som är värdelös på att klippa rakt :-/ Har satt en svart öljett i hålen och sedan trätt igenom lite vaxad lintråd och lagt lite vit PearlMaker på tagsen.

Har klippt en blomma i 4 bitar och sedan satt fast bitarna där det blev bäst och sen lagt på lite silvrig Glitter Stickles.

Även här har jag använt mig av tagen. På den vita blomman samt rosen har jag använt silvrig Glitter Stickles.
Tack för titten!

1 kommentar:

Lilo sa...

Jättefin! Gillar din söm i olika färger! =)