torsdag 7 januari 2010

Happy


En monokromatisk layout helt i turkos! Har ofta en förkärlek för att göra rosa eller gröna monokromatiska lägenheter. Även denna är gjord till en av julutmaningarna hos Allt Om Scrap.

Här har jag använt mitt Jollyalfabet men inte i utstansat skick utan som mall istället. Jag ritade av bokstäverna med blyerts och sen har jag målat i med både akrylfärg och PearlMaker.

Cirklarna har jag gjort med min Spellbindersdie som jag köpte i höstas och som jag har använt ganska mycket och som var ett bra köp känner jag. Fick en annan die i julklapp, men har inte riktigt kommit igång med den ännu.

På båda sidorna om blomman sitter det papperscirklar i olika turkosa färger. På blomman har jag lagt GlitterStickles och på översta papperscirkeln PearlMaker. Runt braden har jag satt ståltråd med ett glashjärta i.
Tack för titten!

1 kommentar:

Karin sa...

Trevligt att du lämnade en hälsning i min blogg! Fina dekorationer du gjort på din LO.