söndag 17 januari 2010

Bröllopspresent



När vi gifte oss sa vi ganska tydligt till om att vi absolut inte ville ha några bröllopspresenter. Det gick ju sådär ska villigt erkännas :-) Några stycken fick vi ialla fall och dessa två ljusstakar/vaser, från Nybro Glasbruk, var egentligen det enda materiella vi fick. Men vi gillar dom väldigt mycket :-)
 Här har jag använt både rosa och vit punchinella samt satt fast en glashjärta i tunn ståltråd runt den ena häftklammern som jag satt fast punchinellan med. Har en hel del smyckesgrejjer liggandes i gömmorna då jag för några år sen fick för mig att göra egna smycken, vilket inte blev så mycket av :-) Men då får de komma till användning nu istället!

I början var jag ganska skeptisk till rosor som dök upp både här och var och tyckte inte de passade mig alls... Tittar jag tillbaka på mina layouter och kort de sista månaderna dyker rosorna upp titt som tätt. Jag kan villigt erkänna att jag helt ändrat uppfattning!
Även wellpapp har blivit en stor favorit hos mig som dyker upp lite då och då. Var inne på Clas Ohlson och försökte få tag på den lilla "wellpappmaskin" de haft i sortimentet, men den hade tydligen utgått. Någon som vet vart man få tag på en till ett rimligt pris?
Ursprungligen gjorde jag layouten efter min egna materialutmaning i julutmaningarna hos Allt Om Scrap, men det föll på de flesta punkter :-) Så kan det gå!
Tack för titten!

4 kommentarer:

Karin sa...

Snyggt med rosorna på rad och en bra idé att fästa två färger punchinella ovanpå varandra!

monica sa...

Här skapas det må jag säga =) Härligt!!! Tror jag skulle behöva datorförbud här om jag skulle få nåt gjort för tillfället...

kram!

EmmJa sa...

Snyggt som vanligt!!! Du har ju verkligen superfart på skapandet...önskar att jag också hann lite mer, men jag får väl ta mig i kragen :)

Ha det bäst!

Kramar!

Mahlin78 sa...

Tackar! :-) Snart trillar jag nog ur detta scrapflyt - men så länge det hålller i sig är jag glad och skapar på :-) Kram!