måndag 11 januari 2010

Vacker utsikt


Fotot tog jag en eftermiddag i slutet av december ut mot Kalmarsund, vilket en syn jag inte kan se mig mätt på. Jag bloggade fotot samma eftermiddag, men då i färg. Här har jag dock valt att framkalla det i svart/vit, vilket jag tycker gav en helt annan dimension till allt.

Själva layouten är gjord efter en färgutmaning som Druvan kommit på till julutmaningarna på Allt Om Scrap. Först tyckte jag inte alls den passade mig, men sen när jag hittade det mönstrade pappret och blommorna kände jag hur allt föll på plats.

Målet att under 2010 är att använda mer av det material jag har hemma till mina layouter har jag hittills följt ganska bra. Och jag gillar det! Men visst blir det återfall ibland till det enkla och avskalade, dock inte denna layout jag har i åtanke.

Rosen och blomman i botten har fått lite grön Glitter Stickles på sig för lite mer effekt.
Tack för titten!


1 kommentar:

citronlime sa...

Jag gillar att scrappa samma foto flera gånger, kul att se hur annorlunda det kan bli.
Och svartvitt är ju såå snyggt! Alla bilder blir snygga svartvita, hihi.
Jättefin LO :) Man kan aldrig ha för mycket Stickles på sina alster, hihi.
Kram