söndag 31 januari 2010

Hjärtigt kort


I måndags kom det en superfin skiss på Kortskissen, som verkligen fick igång min inspiration. Att jag med posten samma dag fick mitt första Nook-paket gjorde ju inte saken sämre :-) Nu har jag dock inte använt något ur det nya Nook-paketet, utan istället har jag grävt lite i spillbitslådan. Det blev två gamla godingar från October Afternoon.


Till insidan hittade jag en lagom stor bit från ett Kaiser Craft-papper. I dagsläget vet jag inte vem mottagaren av detta kort är, möjligtvis maken.... Men i alla fall, så är det bra tycker jag att ha lite utrymme att kunna skriva lite. Den blåa cardstocken är så pass mörk att det är svårt att skriva direkt på.


Den röda blomman har fått ett rejält lager med Glossy Accent på sig. De båda hjärtana är gjorda i PearlMaker. Hittade en mall av ett hjärta som jag ritade av lite svagt i blyerts, och sen fyllde jag i med PearlMaker. I mitten har jag satt lite ihopknöglad tyll. 
Imorse när jag gick upp strax före kl 8 var det -15.5 grader ute! Det är kallt för att vara i Kalmar. Dock tror jag att den officiella mätstationen kommer säga något helt annat, då den återfinns ca 1 mil inåt landet, och vi bor väldigt nära vattnet. Mina tankar på att ta en morgonpromenad tillsammans med kameran stannade just vid tankar...
Tack för titten!


10 kommentarer:

Monica sa...

Vad roligt att du blev inspirerad! Tack för att du är med på våra kortutmaningar.

Lina sa...

vilket härligt kort! Är alltid lika skoj att vår blogg kan inspirera

citronlime sa...

Jättefint kort! :)
Och perfekt att använda pearlmakern till annat än pluttar :)

Kram

Anna Ekman sa...

Härligt kort! Vad fint pearlmakerhjärtat blev, det var en kul idé.

Anne-Lie sa...

Härligt kort! Jag gillar att du har dekorerat insidan också.
/superteach

Linda sa...

Älskar det här kortet, superfint! =)
Kram

zαnуα ♥ sa...

Så fint kort! Älskar också de pappren..Nu tror jag inte det finns mer än ett par centimeters bitar kvar av dem ;) Kul att du också är med i Nook förresten! =)

Annika kort & gott sa...

Visst är det härligt när inspirationen bara infinner sig sådär. Superfint kort och jag lixom många andra älskar de papperen.

Malin sa...

Ett riktigt snyggt kort!

E sa...

Vilket snyggt kort du gjort! Smart att "rita" med pearlmakern.