onsdag 20 januari 2010

En ny början på våra liv


Nu i januari har Scrapgalen en utmaning att scrapa i vitt och ljusblått, andra färger får förekomma, men dessa ska dominera. Gillade utmaningen så snart jag såg den och hade ganska klart i huvudet vilket foto som skulle scrapas och vilka papper som skulle användas. Det mönstrade pappret är ett som jag köpte ganska tidigt när jag började scrapa.

Dessa söta charms kom med i något av paketen från julkalenderswappen på Allt Om Scrap. Jag har satt fast dom i ståltråd, virat den ett varv i varje ögla och sen satt ihop ståltråden på baksidan. Charmsen sitter även fast i pappret med varsin Glue Dot.

Just nu är jag inne i en period där jag använder mycket Glitter Stickles och jag gillar det! :-) Tycker det förhöjer den mest enkla blomman väldigt mycket.


Titeln är utstansad med mitt Jolly-alfabet från QK och sen färglagt med ljusblå PearlMaker och ovanpå det har jag lagt Glossy Accent och ovanpå det har jag till slut lagt ett lager med glitterakrylfärg. Bilden blev tyvärr lite mörk!
Titeln symboliserar att vi sommaren 2006 gick in i en ny fas i våra liv. Jag fick för första gången en fast tjänst på ett jobb, och det ledde bara några månader senare till att jag även fick heltid! *lycklig*



Det gröna hjärtat mellan knappen och blomman är egentligen en stjälk från en av blommorna som jag skulle slänga, men som maken vek detta lilla söta hjärta av. Självklart var jag tvungen att sätta fast det på layouten! :-)
Äntligen är jag klar med årets inventering på jobbet. Inte kul alls :-( Dock skönt att det bara sker 1 gång om året! Tur att jag har scrapingen som hjälper mig att rensa tankarna när det känns som jobbigast!
Tack för titten och för att du tar dig tiden att lämna en värmande kommentar :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina grejor du gör.
/mirja