onsdag 13 januari 2010

Tomten!


Direkt efter Kalle Anka på julafton såg vi en lykta i mörkret i brorsans trädgård. Alla vuxna män i familjen var kvar inne och såg det tillsammans med oss andra.... Så vem kan det vara?!? Tomten naturligtvis! Smart drag av min bror att skaffa fram en "okänd" tomte för barnen :-) Det blev stor succé!

Även denna layout är gjord till en julutmaning hos Allt Om Scrap. Den här gången var det Lilo som utmanade oss att använda bakformar på något sätt. Min bakform, en för knäck, har jag satt en ros genom och sen använt röd Glitter Stickles på för att få den att passa in lite mer.

Titeln har jag stansat ut med mitt Jollyalfabet och sen målat med röd akrylfärg i ett täckande lager först, sen har jag lagt ett tunt, tunt lager med min pearl-akrylfärg för att slutligen lägga ett tunt lager med glitter ovanpå. Fick ihop precis den effekten jag var på jakt efter.

I julklapp fick jag Label One från Spellbinders, och här har jag använt 3 olika storlekar som jag chalkat lite i kanterna och sen satt ihop med 3D-kuddar. Underst sitter ett kakunderlägg som jag fick i julkalenderswappen på Allt Om Scrap. För att förstärka de röda prickarna på pappret har jag använt röd Glitter Stickles på dom.
Alla papper kom i mitt senaste månadspaket från MoshPosh - ett paket som var helt i min smak :-)
Tack för titten!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hejsan

Passa på att besöka oss, Articsisters, nu under helgen. Vi har stor REA på samtliga stämplar. Vi öppnar upp med 50 % rabatt. Ett perfekt tillfälle att fynda fina textstämplar inför tillverkningen av Alla hjärtansdagkorten. Vi har REA från fredag den 14 januari till söndag den 17 januari.

Välkommen in MVH /Cecilia

http://www.safirsilk.se