onsdag 15 september 2010

Scraplift Late Night Scrapping


I helgen hittade jag en rolig utmaning på Magdas forum - man skulle lifta en layout gjord av Annette/Magdas för att hedra alla nattscrapare :-) Själv sover jag på nätterna, men layouten gick inte att motså, så jag gjorde min lift sent i lördags kväll.

Det blev en layout med mönstrade papper från Basic Grey. Serierna är olika, och jag vet ärligt talat inte vilka alla är, då jag hittade de flesta bitarna i min plastficka där jag förvarar just spillbitar från Basic Grey.
Här har kantstansen fått jobba lite, liksom min ena stämpel från ArticSisters. Och dessutom har jag fått med både punchinella och en brad!!!

Cirklarna gjorde jag med min Petite Scalloped Circles Small i 3 olika storlekar som jag knöglar ihop pappret på och sedan rätar ut innan jag sätter fast det - med en brad! 2 st brads på samma layout var ju evigheter sen ;-)

Knappkluster och stämpeln igen.

I lördags köpte jag en ny stans, lönnlöv i storleken 2". Här har jag stansat ut 3 st i mönstrat papper som fått lite olika saker på sig. Den längst till vänster har fått grön GlitterStickles på sig, den i mitten ett lager av CrackleAccent och den till höger GlossyAccent.
En härlig layout som föll på plats av sig själv utan någon större tanke bakom, förutom själva liften då, vilket för mig var hur papprena och fotot var placerat :-)
Fotot är taget i somras när jag och maken var nere på stan och lyssnade på musik på Larmtorget. Egentligen ett ganska rörigt foto, som jag beskar och gjorde om till svart/vit och som då blev betydligt bättre.
Tack för titten!

Inga kommentarer: